piątek, 1 lutego 2008














Kiedy Londyn stał się już naprawdę miastem i liczył około 50 tyś mieszkańców, w tym samym czasie stolica Khmerów miała ich milion.
Kiedy na plaży przelewasz z ręki piasek nabrany razem z wodą i te piaskowe krople spadają jedna na drugą woda natychmiast odsiąka a piasek tworzy... Właśnie tak, tworzy dokładnie to co Khmerzy zbudowali z kamienia: swoje je świątynie i grobowce. Nie wiem co Ty pomyślisz ale dla mnie te budowle są takie jakby stworzyła je sama ziemia, tak jak wulkany, fiordy, jaskinie.

W jednym z "korytarzy" Angkor Wat zatrzymałem się na chwilę przy statule Buddy. Po chwili podszedł do mnie mężczyzna, zapalił dwie trociczki, wręczając mi je powiedział, że jedna to żebym zdrowy był, a druga to żebym dużo pienięęędzy miał!! Trochę sie pokiwaliśmy przed Buddą, ja ręce złożone z trociczkami w środku, on na pusto. Jak juz się określiłem jaki to mam być zdrowy to kiwać się przestałem, włozyłem trciczki do donicy, żeby się dopaliły i wyszedłem z Angkor Wat po to żeby wsiąść na rower i pojechać do kolejnej przepięknej świątyni Bayon.
Przy Bayon chciałem zostawić rower przypięty obok tablicy informacyjnej, ale pan mnie przegonił i przypiąłem rower do małego śmietnika kawałek dalej. Tuż obok tylnego koła zobaczyłem na ziemi złożony banknot. Podniosłem, rozłożyłem, policzyłem zera, jeszcze raz policzyłem zera :)... 50 000 rieli!!! To oznacza ,że Budda (ten który sie przebudził) zesłał mi 100 butelek wody !... :)

Cierpienie jest nieodłączne od życia, a przyczyną cierpienia jest pragnienie.
Możesz wyzwolić się z cierpienia jeśli wygasisz pragnienia.

1 komentarz:

Grzegorz pisze...

pragnienia? a o jakie pragnienia chodzi? ... wszystkie ?!